Zajęcia z edukacji szachowej odbywają się w klasie drugiej raz w tygodniu. Cieszą się dużą popularnością i wszyscy chętnie biorą w nich udział. Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się i doskonalą swoje umysły. Grając w szachy, muszą przestrzegać pewnych określonych zasad i reguł. Każdy szachista musi więc wykazać się zdyscyplinowaniem, ale i wyobraźnią.
Zajęcia miały na celu:
1.Rozwój zainteresowań – dziecko poznaje nową dyscyplinę, której istotą jest samodzielne, logiczne rozumowanie
2. Rozwój aktywności twórczej
3. Rozwijanie pamięci i uwagi
4. Rozwijanie myślenia logiczno-wyobrażeniowego
5. Rozwój pozytywnych sfer osobowości
6.Kształtowanie konsekwencji i wytrwałości w działaniu – dzieci mające styczność z szachami, zupełnie inaczej podchodzą do porażek. Zazwyczaj ponownie starają się rozwiązać określony problem i czynią to aż do skutku, podczas gdy ich rówieśnicy bądź rezygnują z wykonania zadania, bądź też obniżają sobie skalę trudności;
7. Aspekty wychowawcze – można je rozpatrywać w kategoriach kary i nagrody.
Podczas zajęć dzieci rozwiązywały zadania szachowe, korzystały z interaktywnych szachów oraz prowadziły rozgrywki. Podsumowaniem zajęć jest udział w turniej podczas którego zostanie wyłoniony mistrz szachowy.