Funkcję pedagoga specjalnego pełni p. Marlena Derlatka.
Zadania pedagoga specjalnego w naszej szkole:
– kompleksowe organizowanie procesu kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz koordynowanie tworzenia i modyfikacji dokumentacji z tym związanej,
– wspieranie uczniów, pomoc w ich pokonywaniu niepowodzeń i problemów,
– wspieranie rodziców w trudnościach wychowawczych, udzielanie porad i wskazówek do pracy z dzieckiem,
– wspieranie nauczycieli, udzielanie porad i wskazówek z zakresu prawa oświatowego w odniesieniu do kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
– współpraca z podmiotami zewnętrznym (ośrodki pomocy społecznej, centra pomocy rodzinie, sądy, poradnie psychologiczno-pedagogiczne i specjalistyczne, policja, szkoły, przedszkola, placówki doskonalenia zawodowego, podmioty lecznicze itp.),
– propagowanie edukacji włączającej, tolerancji, wrażliwości na osoby z niepełnosprawnościami, poprzez zajęcia profilaktyczne, pogadanki, włączanie się do rekomendowanych akcji itp.,
– prowadzenie obserwacji i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, a także przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie uczniów i wychowanków,
– określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
– rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewniania dostępności oraz aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
– wskazywanie propozycji dotyczących doskonalenia zawodowego nauczycieli,
– prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych w razie potrzeby.
–