Zakończyliśmy realizację drugiej części projektu ,,Młodzież ma wpływ” dotyczącej identyfikacji potrzeb i problemów uczniów. W związku z tym, Samorząd Uczniowski przeprowadził badanie opinii uczniów na temat potrzeb i problemów społeczności szkolnej. W klasach I-II był to wywiad, natomiast w klasach III-VI anonimowa ankieta. Dodatkowo, nasi uczniowie mieli okazję podania swoich opinii na specjalnie przygotowanej ,,Gadającej ścianie”. Każda z klas dostała arkusz szarego papieru z napisem umieszczonym na górze ,,Co chcielibyśmy zmienić w naszej szkole?” Rozdaliśmy uczniom po 3 karteczki samoprzylepne – dziewczynkom w kolorze różowym, chłopcom w kolorze żółtym. Na otrzymanych karteczkach uczniowie zapisali swoje opinie, a następnie przykleili je do plakatu. Na koniec rozwiesiliśmy wszystkie arkusze na korytarzu szkolnym tak, aby każdy mógł zapoznać się z pomysłami uczniów.
Samorząd Uczniowski przygotował dla swoich kolegów i koleżanek z kl. I-VI konkurs. Za pomocą różnego rodzaju form artystycznych mogli oni wyrazić swoje problemy i potrzeby. Samorząd Uczniowski w ramach swoich spotkań opracował regulamin konkursu: określił jego treść i formę, a także przedstawił tematykę. Uczniowie mogli dowolną techniką przestawić swój problem lub potrzebę, a także przygotować wiersz lub rymowankę na temat tych zagadnień. Jury podczas oceny prac zwracało uwagę na zgodność pracy z tematem konkursu, a także na samodzielność wykonania pracy i estetykę. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.
Uczniowie wybierają prace konkursowe.
Praca Jana Borowca, ucznia kl. II