Uczniowie klasy VI pod opieką nauczyciela historii p. Kingi Barszcz od początku roku szkolnego do końca maja uczestniczyli w innowacji programowo-metodycznej pt. „Język łaciński z wykorzystaniem sketchnotingu na lekcjach historii”. Jej celem było zapoznanie uczniów zgodnie z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 MEN z językiem łacińskim oraz z elementami myślenia wizualnego.

Na zajęciach młodzież sięgała do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, poznając łacińskie sekwencje i zwroty. Teraz nie są obce im znaczenia słów: pacta conventa, Nihil Novi, vis maior, errare humanum est i wiele innych.

Dzięki sketchnotingowi uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i motywacją do działania tworząc rysunkowe notatki oraz plakaty. Założenie innowacji o zmienieniu myślenia o roli notatki zostało osiągnięte. Początkowo p. Kinga proponowała uczniom gotowe myślograficzne materiały, z czasem uczniowie sami tworzyli własne rysnotki.

Nic dziwnego więc, że zeszyty do historii są bardzo kolorowe, a  ich marginesy zdobią łacińskie sentencje i zwroty.

Published On: 4 czerwca, 2023