„Książki nigdy nie bywają w złym humorze
– odpowiadając natychmiast na każde zapytanie”
Biblioteka szkolna jest integralną częścią procesu dydaktycznego :
- wspomaga cele edukacyjne wyznaczone przez programy nauczania i program pracy szkoły;
- wyrabia i pogłębia u dzieci nawyk czytania i uczenia się oraz przyzwyczaja do obcowania z książką przez całe życie;
- umożliwia przetwarzanie informacji w celu pogłębiania wiedzy, rozumienia świata, kształcenia wyobraźni oraz dla przyjemności i rozwoju zainteresowań;
- udostępnia różnorodne źródła informacji, stwarza możliwość wymiany poglądów, opinii i pomysłów;
- organizuje działania rozwijające świadomość oraz wrażliwość kulturową i społeczną;
- propaguje czytelnictwo w szkole i poza nią;
Aby wypełnić te funkcje biblioteka szkolna stale rozwija kierunki działania i poszerza zakres swych usług.
Współczesna biblioteka pełni w szkole rolę wielofunkcyjnej pracowni interdyscyplinarnej oraz dydaktycznego ośrodka informacji multimedialnej. Udostępnia swym użytkownikom informację w trzech podstawowych zakresach :
– tradycyjne dokumenty biblioteczne;
– multimedialne pomoce edukacyjne;
– informacje i dokumenty dostępne w Internecie.
Wynika to z potrzeb dzieci i młodzieży oraz ich oczekiwań wobec biblioteki. Uczniom nie wystarcza już wyłącznie słowo drukowane w postaci książki czy czasopisma. W dobie rozwoju Internetu, komputeryzacji i technik multimedialnych mają oni coraz większe oczekiwania i ambicje. Biblioteka stara się je spełniać i realizować poprzez funkcjonowanie Szkolnego Centrum Multimedialnego.
„Książki to Twoi najlepsi przyjaciele –
nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele”
Biblioteka na co dzień stosuje różnorodne formy pracy z książką, mające na celu propagowanie czytelnictwa od najmłodszych lat. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w spotkaniach z bajką, turniejach gier i zabaw oraz konkursach plastycznych. Rozwijają swoje zdolności i umiejętności, kształtują zainteresowania i pasje.