„Książki nigdy nie bywają w złym humorze

– odpowiadając natychmiast na każde zapytanie”

 

Biblioteka szkolna jest integralną częścią procesu dydaktycznego :

  • wspomaga cele edukacyjne wyznaczone przez programy nauczania i program pracy szkoły;
  • wyrabia i pogłębia u dzieci nawyk czytania i uczenia się oraz przyzwyczaja do obcowania z książką przez całe życie;
  • umożliwia przetwarzanie informacji w celu pogłębiania wiedzy, rozumienia świata, kształcenia wyobraźni oraz dla przyjemności i rozwoju zainteresowań;
  • udostępnia różnorodne źródła informacji, stwarza możliwość wymiany poglądów, opinii i pomysłów;
  • organizuje działania rozwijające świadomość oraz wrażliwość kulturową i społeczną;
  • propaguje czytelnictwo w szkole i poza nią;

Aby wypełnić te funkcje biblioteka szkolna stale rozwija kierunki działania i poszerza zakres swych usług.

Współczesna biblioteka pełni w szkole rolę wielofunkcyjnej pracowni interdyscyplinarnej oraz dydaktycznego ośrodka informacji multimedialnej. Udostępnia swym użytkownikom informację w trzech podstawowych zakresach :

– tradycyjne dokumenty biblioteczne;

– multimedialne pomoce edukacyjne;

– informacje i dokumenty dostępne w Internecie.

Wynika to z potrzeb dzieci i młodzieży oraz ich oczekiwań wobec biblioteki. Uczniom nie wystarcza już wyłącznie słowo drukowane w postaci książki czy czasopisma. W dobie rozwoju Internetu, komputeryzacji         i technik multimedialnych mają oni coraz większe oczekiwania i ambicje. Biblioteka stara się je spełniać         i realizować poprzez funkcjonowanie Szkolnego Centrum Multimedialnego.

„Książki to Twoi najlepsi przyjaciele –

nie wyśmieją, nie zdradzą, a nauczą wiele”

Biblioteka na co dzień stosuje różnorodne formy pracy z książką, mające na celu propagowanie czytelnictwa od najmłodszych lat. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w spotkaniach z bajką, turniejach gier i zabaw oraz konkursach plastycznych. Rozwijają swoje zdolności i umiejętności, kształtują zainteresowania i pasje.

 

Published On: 4 grudnia, 2012