Świetlica szkolna jest doskonałym miejscem do realizacji zabaw badawczych i eksperymentów.
Takie nietypowe zajęcia świetlicowe pt. „Dziecięce eksperymentowanie” odbywają się raz w miesiącu pod okiem Pani Kingi Barszcz. Niniejsza innowacja ma na celu rozbudzanie ciekawości poznawczej i naukowej pasji dzieci z klas I-III, zgodnie z myślą Konfucjusza: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
„Dziecięce eksperymentowanie” to rozwijanie zainteresowań uczniów, rozbudzanie w nich naukowej pasji poprzez pokazanie, że nauka to fascynująca przygoda, która może trwać przez całe życie oraz uświadomienie dzieciom, że zdobywanie wiedzy może być świetną zabawą. Proponowane zajęcia mają również na celu rozwijanie umiejętności logicznego, kreatywnego myślenia i wyciągania wniosków. Poprzez innowacyjne formy zajęć rozbudzona zostanie ciekawość świata, potrzeba rozwijania zainteresowań i aktywności życiowej, zdobywania nowej wiedzy i poznawania najbliższej okolicy.
Realizację innowacji zaczęliśmy od zajęć wprowadzających, na których wspólnie ustaliśmy zasady obowiązujące podczas zajęć oraz stworzyliśmy kodeks młodego badacza. Kolejne zajęcia zaowocowały poznaniem świata kryształów oraz niezwykłych tajemnic zwykłej wody. Poprzez samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń, obserwacje oraz zabawę poznajemy prawa chemiczne i fizyczne otaczającego świata.